Na podstawie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa Unii (Dz. Urz. UE L 305/17) w Centrum Usług Wspólnych w Ostrowi Mazowieckiej została wdrożona Procedura zgłaszania przypadków nieprawidłowości oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń.
W celu obsługi zgłoszeń został powołany Koordynator ds. obsługi zgłoszeń o nieprawidłowościach i naruszeniach, który realizuje zadania zapewniające sprawne funkcjonowanie systemu przeciwdziałania nieprawidłowościom, w tym przyjmuje i rozpatruje zgłoszenia o nieprawidłowościach.
Wszelkie zgłoszenia powinny być kierowane do Koordynatora za pomocą:
1. pisemnie na formularzu zgłoszenia nieprawidłowości/naruszenia prawa, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Procedury zgłoszeń wewnętrznych.
2. osobiście, ustnie u Koordynatora.
Koordynator, do którego zgłoszono nieprawidłowość/naruszenie dokumentuje zgłoszenie w formie protokołu, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do Procedury zgłoszeń wewnętrznych oraz z wykorzystaniem karty zgłoszenia nieprawidłowości/naruszenia prawa, której wzór stanowi Załącznik nr 3 do Procedury zgłoszeń wewnętrznych.
3. za pomocą poczty elektronicznej na adres email: naruszenia@cuw.ostrowmaz.pl poprzez wypełnienie formularza, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Procedury zgłoszeń wewnętrznych.
Szczegółowe zadania realizowane przez Koordynatora, a także sposoby zgłaszania naruszeń (kanały zgłoszeń) zostały opisane w Procedurze zgłaszania przypadków nieprawidłowości oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń.